Εχθές, ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος μαθημάτων εφαρμοσμένης περιβαλλοντικής προστασίας, με πεδίο εκπαίδευσης το σύνολο του νησιωτικού συμπλέγματος του Δήμου Λειψών.

Σε αυτό τον πρώτο κύκλο μαθημάτων συμμετείχε το Doon School από τη Florida των ΗΠΑ, και το Navarre School από τη μακρινή Ινδία (βρίσκεται στα όρια της βόρειας Ινδίας με το Νεπάλ). Οι μαθητές που έκαναν ένα μεγάλο ταξίδι για να φτάσουν έως το Αιγαίο και το νησί των Λειψών, μελέτησαν την εξαιρετική βιοποικιλότητα της θαλάσσιας και χερσαίας χλωρίδας και πανίδας αυτού του ιδιαίτερου νησιωτικού συμπλέγματος – μία βιοποικιλότητα που ακόμα και πολλοί Έλληνες αγνοούν την ύπαρξη της! Έμφαση δόθηκε στη μελέτη της παράκτιας βιοποικιλότητας, στη χαρτογράφηση των θαλάσσιων λιβαδιών Ποσειδωνίας με τη χρήση απλών και εύχρηστων επιστημονικών εργαλείων, στην καταγραφή των πληθυσμών των θαλάσσιων θηλαστικών και της ορνιθοπανίδας και σε πολλά άλλα.

13533351_10153750281645878_1120426637446044154_n

Το σύνολο των θεωρητικών μαθημάτων φιλοξενούνται στο Δημοτικό Σχολείο Λειψών, το οποίο αποτελεί σημείο αναφοράς για αυτό το πρόγραμμα σπουδών. Πρέπει να αναφέρουμε ότι είναι πραγματικά συγκινητική η συμμετοχή των μαθητών και των εκπαιδευτικών, στη διαδικασία δημιουργίας του μοναδικού στον κόσμο «Φυσικού Θαλάσσιου Καταφυγίου» – Blue Life Zone. Η κατασκευή του οποίου μόλις ξεκίνησε και προχωρά με γρήγορους ρυθμούς – ενώ αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους στόχους του Αρχιπελάγους.13533198_10153750281825878_7798181465413304915_n

Τα παιδιά πέρα από την απόκτηση εμπειρίας στην έρευνα πεδίου και τα θεωρητικά μαθήματα, με μεγάλο ενθουσιασμό και κέφι συμμετέχουν στις διαδικασίες εγκατάστασης και πιλοτικής λειτουργίας, ενώ παράλληλα απαρτίζουν πλέον μία παγκόσμια ομάδα υποστήριξης του Φυσικού Θαλάσσιου Καταφυγίου.13524400_10153750281840878_730161993194515042_n

Την επόμενη εβδομάδα στο νησί των Λειψών θα βρίσκονται μαθητές από τα κολέγια International School of Dusseldorf της Γερμανίας και από τα Jersey College, Hockerill Anglo-European College της Βρετανίας.13501592_10153750281375878_1916615237660134442_n

Αφήστε μια απάντηση